onsdag den 14. december 2016

Juleglæde hvor er du henne!?


Dagen idag bliver brugt på ren afslapning (fysisk ihvertfald), selvom lejligheden virkelig trænger til en hånd ift. rengøringen. Mit energiniveau er lig nul og jeg kan ikke rigtig finde glæden frem. Psykologen sagde til mig igår at jeg skal prøve at fokusere på de ting jeg finder smukke eller finder glæde i. Såsom de ting jeg elsker ved julen - mine snefnug i vinduerne, julekrus fra RC og julehyggen (julefilm osv.). Generelt forsøge at narre mig selv til at tro at jeg er glad. Det er noget af en opgave og det er nemmere sagt end gjort, men gør virkelig hvad jeg kan for at finde lidt juleglæde frem.

Det går mig meget på at jeg ikke kan glædes over noget - ikke sådan så det kan mærkes. Ved ikke helt om det giver mening, men jeg kan vide at jeg er glad for noget (sådan logisk set), men selve følelserne af glæde eller begejstring - de mangler. Snakkede meget med hende om hvad det kan være der gør at jeg ikke kan "mærke" noget længere og vi kom ikke frem til noget svar. Det var 3. gang igår at jeg har været hos psykologen og hun er rigtig god til at fange de vigtige ting i det jeg siger og forklare mig at det er ok at føle som jeg gør eller at reagere som jeg gør, men samtidigt også forklare hvordan jeg kan forbedre noget eller ved at fokusere på noget kan begynde at ændre på tankegange.


Jeg er altid drænet for energi dagen efter sådan et besøg hos hende og idag er ingen undtagelse. Jeg kunne slet ikke falde i søvn igår og til morgen var det kun fordi kæresten havde hentet rundstykker at jeg kom op i nogenlunde tid. Jeg har ikke rigtig udrettet nogle ting idag og har også glemt at lave ugeplan for denne uge, sådan som min støttelærer havde "beordret"mig til. Jeg havde lavet en sidste uge og var faktisk dejligt at kunne "vinge opgaver af" og dermed se at jeg har gjort noget - at det er til nytte at jeg er her.

I går efter psykologen gik mig og kæresten ned i centret og fik købt en julegave til min mor, samt en del Skylanders figurer til kæresten. Han bliver lidt forkælet når jeg er glad efter samtale med psykologen. Det er sjovt at jeg så helt glemmer mig selv (måske jeg føler mig skyldig over at snakke om ham med psykologen også?), men har fået lov til at købe noget til juleaften i næste uge. Nemlig de dybe tallerkener jeg har tænkt mig vi skal spise risalamande af. 

Vi har virkelig brugt mange penge denne måned, og har brug over 2000,- på julegaver til hinanden (altså over 2000,- pr. mand). Så det kompensere lidt for de år hvor vi ikke har brugt så meget. Ikke at det er beløbet det handler om, men det er jo kun jul en gang om året og sidste år fik kæresten kun 2 deodoranter, da han ingen gaver ville have. I år får han 8 stk gaver af mig. Glæder mig til juleaften og til at han åbner dem!

MEN jo det er kammet lidt over. Heldigvis fandt vi en and på skraldetur igår, så nu behøver jeg ikke bruge flere hundrede kroner på sådan en - vi vil nemlig helst kun købe dyr der har haft det godt og økologiske ænder koster lidt mere end de ordinære - men faktisk ikke så meget mere, så kan anbefale jer at købe økologisk eller dem Dyrernes Beskyttelse anbefaler. Jeg mangler heldigvis heller ikke at købe så mange ting endnu til juleaften og selve maden. Så regner med det sidste købes inden weekenden og så kan juleaften bare komme an.

Resten af dagen skal gå med at læse lidt og ellers bare prøve at stresse lidt af. Håber i nyder solskinet idag - her har der været det mest fantastiske lys ind af vinduerne hele dagen - er dog ikke meget for at gå ud alene og kæresten er ude hos sin bedstemor, så jeg kommer ikke ud idag, MEN smukt er det! Selvom vi mangler sne og frost!

God dag til jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar