søndag den 25. december 2016

Høsten fra juleaften


I går juleaften hyggede kæresten og jeg os med rigtig god julemad bestående af and, brunede kartofler, hjemmelavet rødkål, ribbensteg og en lækker sovs lavet på andefonden OG en lækker risalamande - alt lavet af mig (som i kan se ovenfor - serveret på mit elskede Stjerne Riflet Jul). Vi fik også gået en dejlig lang tur i en meget tom Viborg midtby/gågade og så hyggede vi selvfølgelig også med alle gaverne. Jeg holder på at man ikke bruger alt energien juleaften på gave-ræset, men at man nyder maden og hygger inden de skal åbnes. Selvfølgelig skal man værdsætte at nogen har tænkt på en og købt gaver til en, men jeg synes alt det andet ved juleaften er meget vigtigere.

Kæreste og jeg skiftedes til at hente en pakke til den anden og tog os tid på at se på de ting man pakkede op, inden den næste blev åbnet. Jeg er virkelig taknemmelig for de gaver jeg har fået og er helt overvældet over det hele. Kæresten blev heldigvis også glad for de ting han fik af mig og min familie.

Nu til en gennemgang af mine gaver i år.


Af vores venner og deres datter fik vi denne kaffe-mix-pakke med en kop til os hver og nogle forskellige kaffe-mix. Det skal blive spændende at prøve de forskellige slags. Vi passede datteren den 23. og det er altid super hyggeligt og har gjort både mig og kæresten vild efter en dag at få vores egne børn. Det har været dejligt at vi i år er blevet beriget med, ikke kun lækker kaffe-mix og krus, men også et dejligt vennepar, som vi skal holde nytårsaften sammen med. 


Jeg har høstet mig en del bøger i dette års julegaver. Af min søster har jeg fået Frøken Jensens Kogebog, Maybe Someday af Colleen Hoover og Med Kup og Kaffelikør af Catharina Ingelman-Sundberg. Den musselmalede kogebog har jeg sukket efter længe og er virkelig glad for den og kan ikke vente med at den skal pryde mit drømmekøkken en dag. Indtil da vil jeg heri finde inspiration til traditionel dansk mad, og samtidig nyde dens ydre. Maybe Someday har min søster fortalt mig meget om og jeg kan ikke vente med at komme igang med at læse den. Med Kup og Kafffelikør har jeg ikke hørt om før, men kan læse bagpå hvorfor min søster har købt den til mig, for den er lige i min boldgade. Som en racerbesse-to-be er denne bog lige noget for mig! TUSIND tak søs for de dejlige bøger!

Mine forældre har givet mig Toner i Natten af Jojo Moyes og den er jeg virkelig glad for. Har ønsket mig den siden jeg så den stå på hylderne rundt omkring og skal klart starte med den så snart jeg er færdig med den bog jeg er igang med nu.

Min kæreste overraskede mig ved at have købt Kemikeren af Stephanie Meyer til mig! Jeg har først lige hørt om den, så jeg har knap nok nået at sige jeg ønsker mig den, før at den er landet i min julegave bunke! Super dejlig overraskelse!


Jeg er også blevet begavet med lidt selvforkælelse og dufte. Kæresten har givet mig gaveæsken med Lancôme Miniature og Voluspá parfumen fra Jim Lyngvild. Jeg ELSKER Lancôme parfumerne og har fået selvsamme gaveæske sidste år af kærestens mor og på den måde "fandt" jeg mine nye ynglingsdufte, så kæresten ville begave mig med dem igen og det skal han have tak for.

Jeg har altid elsket Jim Lyngvilds parfumer i Raunsborg serien og da jeg læste om denne Voluspá kom den på ønskesedlen. Duften er udviklet ved at man har studeret duftspor på vikingesmykker og derfor er den meget "autentisk" i forhold til vikingetidens dufte. Så jeg er mega glad for den og den dufter FANTASTISK!!!

For at blive i Raunsborg genren, så har min søster givet mig en masse små prøver på forskellige lækre produkter fra selvsamme producent. Der er en prøve på deres shampoo, conditioner, face scrub og body shower. Elsker deres produkter og glæder mig til at prøve dem! Tusind tak søs!


Mine forældre har også givet mig denne Chromecast, som jeg ønskede mig - til mig og kæresten - da vi har en til fjernsynet i soveværelset og godt kunne bruge en til stuens tv. Så nu kan vi se alle de forskellige apps (Telia tv, Viaplay, Dansk Filmskat osv.) på tv'et i stuen også. Den er i skrivende stund allerede i brug på tv'et, så den er vi glade for!


Kæresten har virkelig også købt lækre ting til mig! Han har (udover bogen) givet mig 4 middagstallerkener i Blå Mega Riflet så nu har jeg til 6 personer! Dem er jeg virkelig glad for og ved at de har kostet ham en del, og når jeg så også ved at han er lidt nærrig, så føler jeg mig faktisk ret værdsat. Samt at han synes jeg er lidt for skør med alt det porcelæns skidt! Glæder mig til engang at få et sted at bo hvor vi har plads til et spisebord, så skal der dækkes fint op med disse! Ihhh jeg er glad for dem!

Synes også lige i skal se hvad jeg har givet kæresten i år! 


Jeg har givet ham disse 5 spil - Giana Sisters: Twisted Dreams til Playsation 4, No Man's Sky til Playstation 4, Mighty No. 9 også til Playstation 4, SteamWorld Collection (2 spil i en) til WiiU og endelig Rodea the Sky Soldier til WiiU. Han er GAMER og derfor skulle hans gaver selvfølgelig også være spil.

Jeg har også givet ham (også i Gamer-genren) en The Legend of Zelda t-shirt og Nintendo Bowser t-shirt og sidst men ikke mindst en The Legend of Zelda hættetrøje. Alt med Nintendo tema! Jeg fandt også lige en The Legend of Zelda 2017 vægkalender, som jeg synes han skulle have nu hvor han havde fået alt det Zelda tøj. Han virkede rigtig glad for det hele og jeg elsker at gøre ham glad. Så på trods af manglende julehumør var det en hyggelig aften!


Håber i alle har haft en dejlige juleaften! Jeg er i hvert fald jule-mættet og bruger dagen idag på ren afslapning inden vi skal til julefrokost hos kærestens far i morgen, samt ud til hans kusine til hygge på onsdag. Glæder mig til jul og nytår er helt overstået, så skal jeg bare have me-time!

Glædelig jul til jer der følger med!


4 kommentarer:

  1. Glædelig jul <3

    Dejligt, at I har fået nye venner, og maden ser vel nok lækker ud :-)

    Du har godt nok fået vildt mange gaver - sikke en forkælelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er blevet godt begavet i år! :) Håber du havde en dejlig juleaften

      Slet
  2. Sikke mange dejlige gaver.. vi er i år begyndt at ønske os Stjerne Riflet, og har fået de første ting til samlingen af mine forældre og bror i julegave :)

    Håber I har haft nogle hyggelige juledage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes virkelig også at det er "julet" på den helt rigtige måde! Så hyggeligt at spise af!

      Glæder mig til at se jeres julegave høst i år :)

      Jeg har forsøgt at nyde juledagene, men er ikke rigtig lykkedes med det i år, desværre.

      Slet