torsdag den 27. oktober 2016

Jeg er tilbage med en MASSE blåt guld!


Jeg ved godt at det er snart er 3 måneder siden jeg sidst har skrevet et indlæg og jeg har MEGET nyt at fortælle, men tænkte at jeg ville starte ud med at vise jer mine mange nye lækkerier jeg har købt imens jeg har været væk. Denne flotte Bjørn Wiinblad krukke/dame fandt jeg brugt og hun har nu fået en flot pink hårpragt ala Medusa i form af en flot november aktus. 
Hun kostede omkring 150kr og fra ny skal man give 300 kr, så var et røverkøb og har den faktisk i forvejen. Men blev købt sammen med noget andet og så gør det knap så meget hvis en kat skulle vælte den på gulvet. 


Bonbonnieren her er fra Royal Copenhagen og er fra serien blå blomst og jeg fandt den til salg på en facebook side for Royal Copenhagen samlere til ca. 250,-. Den er virkelig smuk og glæder mig til at få et hus en dag, hvor den skal stå på et sminkebord med smykker i. Lige nu står den i sikkerhed fra kattene i et glasskab, hvor jeg kan nyde synet af den (og alt mit andet blå guld) hver dag.


Her den anden dag faldt jeg over disse to skønheder (også på en facebook side) og jeg har ledt efter sådan nogle LÆNGE og skulle bare have dem hjem til samlingen. De kostede mig 433,- og ved godt i tænker det er mange penge, men jeg havde god erfaring med sælger og tænkte at hun kunne få dem sikkert frem. Er virkelig lykkelig over at jeg endelig har fået fingrene i nogle!


Denne salt mangler sin peber, og den har et repareret skår i bunden på bagsiden, men den kostede også kun en 20,- og kæresten fandt den på et bagagerums marked. Vil dog gerne have et komplet og intakt sæt en dag, men de er dyre at få fat i. Den er dog sød og står nu bare til pynt, da jeg egentlig ikke bruger sådan nogle til salt og peber. Sådan nogle skal jeg mere bruge til festlige begivenheder hvor bordet skal dækkes flot.


Sælgeren med lysestagerne havde forinden lysestagerne solgt mig disse 6 kage tallerkener i blå blomst også fra Royal Copenhagen. De er virkelig flotte og nu har jeg ingen undskyldning for ikke at dække flot op når der kommer gæster. Ved godt at jeg samler på både blå blomst serien og mega blå, men jeg synes godt man kan sætte tingene sammen. De her 6 stk kostede mig 333,- inkl. fragt, så de er lidt dyre, men jeg kan godt lide købet alligevel. De har ingen slid eller brugsspor og er lidt forskellige i mønstret, men det synes jeg kun gør det flottere at dække op med.


Jeg har sikkert købt meget mere nyt end det jeg har vist jer her, men hukommelsen er stadig noget lort, så jeg har glemt hvad jeg ellers har købt, men dette er i hvert fald det nyeste blå guld jeg har købt og har faktisk en blå guld ting mere der venter på mig på en OK tank, som skal hentes så snart kæresten kommer hjem. Skal nok vise jer den her en af de næste par dage. Med disse ord er jeg endelig kommer igang med at blogge igen og kan mærke jeg lige skal træne lidt i at skrive og forklare, men jeg håber i overlever mine fejl og læser med videre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar