søndag den 7. august 2016

Flere loppefund til Lotte


Var igår på bagagerumsmarked her i Viborg og der faldt jeg over disse tre Blå Blomst Svejfet af Royal Copenhagen tallerkener til 50,- samlet. Der er meget små (ubetydelige) skår i de to og de er alle 1. sortering, så jeg blev bare glad og med mig hjem skulle de! 

Fandt også dette lille søde Kähler lyshus, som passer så godt ind i min samling. Nu mangler jeg bare nogle flere, så jeg kan lave det hyggeligt til efteråret og vinter. 
Det kostede mig 35,- da den har to små skår, som ikke kan ses og nogle hårfine revner i glasuren. Det ses ikke og hovedsagen er at jeg er glad!



Sidste weekend fandt jeg disse tre bøger i en genbrugsbutik i Faaborg og jeg er nu begyndt at samle på bogserier af Sara Blædel og Kaaberbøl og Friis. Min søster anbefalede mig også at købe en bog af John Hart. Hun siger hans bøger er gode, men kender ham ikke endnu, så glæder mig til at komme igang med den. Forhåbentlig bliver det også let at finde flere i de to serier af Blædel og Kaaberbøl og Friis, da jeg ikke går igang før jeg har allesammen. 


Jeg fik forudbestilt den nye Harry Potter "bog"/manuscript og fik den hentet tirsdag og slugte den allerede om inden onsdag aften, og jeg kan kun sige at når man først har vænnet sig til manuscript formen den er skrevet i så SLUGER man dem. 

OG hvor er det FEDT at få lidt nyt fra Harry Potter universet. Ville sådan ønske at hun ville skrive mere. Er netop gået igang med at genlæse hele serien, da jeg fik min sult vækket af denne. Vil varmt anbefale alle Harry Potter fans at give den en chance - den er ikke så slem som man kan frygte! Dog skal man lægge hele tanken om en "en-ny-bog-magen-til-de-andre-bøger" fra sig, da den ikke kan måle sig med de forrige, men stadigvæk dejligt med lidt nyt liv til de højt savnede karaktere! 

Derudover så fandt jeg "4'eren" til Millennium serien, Det der ikke slår os ihjel af David Lagercrantz til 30,- i Føtex. Nu i denne uge står den i reklamen til 119,-. Må have været en fejl, men en god fejl for mig! Så som i nok kan se og fornemme så går min sommerferie med loppemarkeder, genbrugsbutikker og læsning. Slet ikke dårligt, vel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar