lørdag den 16. juli 2016

Min lågkrukke samling - og lidt andre fund


Jeg har mange gange skrevet om at jeg elsker lågkrukker og at jeg leder med lys og lygte efter, især, laksefarvede glas ting. Lågkrukken på billedet her er købt på et bagagerums marked i Viborg til 90,-. Priserne er nemlig steget på glas ting og især laksefarvet glas. Hvorfor!? Jeg er forhåbentlig den eneste (ønsketænkning) der har denne fetish/afhængighed/forelskelse!? MEN med mig hjem skulle den altså! Har nemlig kun 1 lågkrukke i forvejen der er laksefarvet, og det er jo mest denne farve jeg samler på. 


Her kan i se de fire jeg har fået samlet indtil videre. Jeg er mest glad for de to laksefarvede, men de andre passer jeg selvfølgelig også på. Synes farverne er så smukke sammen med andre ting. Desværre er det som sagt også gået op for andre. Så det er ikke så nemt at finde nogle billige ting længere. MEN jeg giver ikke op og giver dem kamp til stregen!

Glæder mig til den dag hvor jeg får et hus med massere af plads, og et soveværelse med et flot sminkebord, hvor nogle af disse kan stå til pynt med ting i. Lige nu med 3 katte på 90 kvm. dur det ikke at have dem stående fremme. De bliver simpelthen smadret! Derudover har jeg nogle (STORE) problemer med at finde plads til alle mine forskellige samlinger. 


Har nemlig også fundet lidt mere laksefarvet glas. En vase og en fin lille skål. Blev ellevild da jeg fandt vasen til 50,- i Guld og Rod i Viborg. Det er ikke så tit man finder en så smuk genstand. Skålen stod vidst til 10,- og passer til vasen og andre ting jeg har. Så jeg er ved at være fyldt op med lakseguld, men i guder hvor jeg dog elsker det!

Bogen har min søster fortalt er god, og jeg fandt den til en 10'er og tænkte - hvorfor ikke!? Elsker bøger og skal så meget igang med at dyrke det igen. Jeg har for tiden enormt brug for at flygte ind i bøgernes univers. Synes ikke altid vores er så nemt at leve og være i.


Sidst men ikke mindst, så fandt jeg dette Bjørn Wiinblad fad/askebæger på bagegerums markedet til en 40,-. Den har to store skår under bunden og et mikro lille et på inderste kant ovenpå, men de to i bunden ser man ikke når den står. Så den bor nu hos mig!
Undre mig hvorfor priserne skal være så høje på alt BW og RC, men jeg venter gerne på de billige ting -  eller på når det engang går af mode igen. Gider ikke give for meget for ting. Kan blive helt arrig når folk kræver for meget for ting. Det er som om loppemarkedspriserne er lig med antikforretningernes. Ja selv genbrugsbutikkerne følger med. Øv for den udvikling!

Håber i nyder det "dejlige" sommervejr - lad og krydse fingre for at vi snart går varmere og mere solskins fyldte dage i møde! Synes sgu ærlig talt ikke kan man kalde dette for sommer. Nok brok! Lotte er tilbage og i høre mere fra mig snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar