onsdag den 2. marts 2016

Flere lopperier, impulskøb og en udtømt opsparing



Jeg har fået brugt en helvedes masse penge den her måned, og vi har kun den 2. - UPS! Så vi bliver nødt til at skralde en masse i det næste lange stykke tid. Har det svært psykisk og hos mig udløser det en voldsom købetrang, og det har resulteret i at jeg har brugt af min opsparing og er nu nede på en opsparing på 10 kilo og den skulle have været på 14 kilo. MEGA UPS! Har dog brugt flest penge på genbrug og kæresten, men har selv købt for lidt over 600,-, som er mine julegavepenge fra hans bedstemor plus lidt, på noget i snart får at se herinde - kæresten henter det på posthuset for mig i morgen! 

Har derudover spenderet ca 2.400,- på kæresten, da jeg synes han skulle have de nye Nintendo 2DS i Special Pokemon Edition (i tre farver: gul, rød og blå) - i anledning af Pokemon's 20 års fødselsdag, så dem købte jeg lige i alle farverne til ham. Det blev dyrt, men jeg ved de bliver mere værd engang, så det gør ikke så meget (forsøger jeg at sige til mig selv når jeg panikker!).
Jeg har også selv (lige nu faktisk) bestilt endnu en Animal Crossing Nintendo DS. Det drejer sig om en New 3DS i hvid inklusiv spillet Animal Crossing Happy Home Designer (ACHHD) og med cover plates i ACHHD tema. Den kostede mig omkring 1500,-. MEN det betyder også at der ikke skal købes noget i næste måned, udover bukser (har kun 1 par leggings og 1 par bukser, så er tiltrængt) og bærbar til skolebrug. Har på fornemmelsen at min opsparing ikke vokser mere inden sommer. 

OG så har jeg jo været lidt mere på genbrug og loppemarked, som i kan se på billedet foroven. Jeg fandt, på Loppeforum i Tilst, nogle røde Bjørn Wiinblad platter - 4 stk (som ikke er med på billedet) til 30,-/stk, samt en skål i laksefarvet glas til 10,- (den længst til venstre). Fandt også en mega fed lampestander, men den kunne de ikke sælge, da prismærket var faldet af, og de derfor ikke kunne vide hvilken stand eller pris de passede til. MEGA øv!

Så har jeg været på genbrugsjagt i Viborg, hvor jeg fandt den laksefarvede skål på fødder (den ser mere orange ud end det andet jeg har i forvejen) og så fandt jeg denne (den blå foroven) lækre Søholm keramik lysestage til 35,-. Den er altså mega fed! Vidste ikke at det var af et populært mærke, før jeg bad kæresten om at se om han kunne finde mere ala den. Elsker den blå farve, triforce mærket (kæresten elsker jo Legend of Zelda) og hvordan selve keramikken føles! Lampen jeg havde set på Loppeforum var åbenbart i samme mærke - lort at jeg ikke kunne få den!
Derudover fandt kæresten det aflange fad i lys (mega flot) lysegrønt glas. Har hørt det skulle være meget sjældent at finde gammel glas i den farve, så jeg var glad. Også og især fordi jeg elsker grøn.

Kæresten lokkede mig igår aftes til at tage med en tur på noget spejder-loppe-halløj, som spejderne i Viborg afholder hver tirsdag mellem 19-20.30. Jeg var nervøs fordi han før har lokket mig med og der blev jeg siddende i bilen grundet en kolossal mængde af mennesker. 90% af dem er østeuropæere. Og det var der også igår, men jeg overlevede og fandt da også en enkelt kop med underkop i ægte Royal Copenhagen med stempler og det hele (dem længst til højre - ikke super kvalitet, men uden slemme skår) og den fik jeg til 20,- sammen med to små træpåskeæg og et glas æg til pynt (ikke med på billedet). Fandt også to uægte kopper og en underkop i noget - dårlig lavet - RC-kopi, men jeg synes de var lidt sjove og så de kostede kun 10,-. 

Så der er blevet brugt en del penge på det sidste og opsparingen er fortyndet, men jeg er glad for de køb jeg har lavet. Indtil videre! Så håber vi oplevet lidt medvind økonomisk i fremtiden, ellers må jeg tage det som en lærestreg og prøve at undgå at gå med på mine underlige og økonomisk usunde impulser!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar