søndag den 22. november 2015

Anna og det franske kys af Stephanie Perkins

Denne debutroman af Stephanie Perkins handler om filmentusiasten Anna. Anna går på high school i Atlanta og har et fritidsjob i den lokale biograf, hvor fyren hun er forelsket i også arbejder. Lige da dette crush begynder at vise interesse for hende, sender hendes far hende på kostskole i Paris. 

På kostskolen School of America får hun hurtigt en gruppe nye venner, deriblandt fyren Étienne St. Clair, som Anna forelsker sig i. Det eneste problem er at han allerede har en kæreste, samt at Anna endnu ikke har sluppet sit crush derhjemme.
I bogen følger man Anna og hendes nye venner på kostskolen i Paris. Man oplever den magiske by og dens seværdigheder i deres selskab og gennemlever hvordan Anna kæmper med sine voksende følelser for Étienne og de problemer det medfølger.



Jeg fik meget svært ved at slippe bogen igen, hvilket også betød lange og sene aftener i dens selskab. Stephanie Perkins har en helt formidabel måde at beskrive forelskelse på. Undervejs føler man sig næsten som en teenager igen. Så meget at man selv bliver lidt småforelsket i den charmerende Étienne. Man bliver næsten til Anna.

Jeg lever mig altid meget ind i de bøger jeg læser og indrømmer gerne at jeg har haft svært ved at slippe selve handlingen igen, da den tiltaler mig rigtig meget. Jeg vil sige at Stephanie Perkins er en af de forfattere der har fanget mig mest, når det drejer sig om ungdomsbøger. 
Hun har en meget letlæselig og dragende måde at skrive på, samt hun beskriver karaktererne så man føler man lærer dem at kende. Man bliver meget hurtigt opslugt og en del af bogens univers. Hvilket er det jeg elsker allermest ved at læse.

Anna og det franske kys er helt igennem magisk og jeg anbefaler enhver romantiker at få fat i et eksemplar! I vil ikke fortryde det! Dog skal i nok forberede jer på lange sene aftener og en vækkelse af jeres indre teenager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar